close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חורים באוזניים - מתי הכי נכון לנקב אוזן לתינוק?

מערכת שורשכט אדר א, תשפב02/03/2022

נשאלת השאלה, מתי הכי נכון לנקב אוזן לתינוק?

תגיות:
צילום: יח"צ
לראות תינוק עם עגילים זה לא מראה כל כך נדיר בישראל ובמדינות שונות בעולם. לא מעט הורים מחליטים
לעשות לתינוקת שלהם חורים באוזניים בגיל מוקדם ככל האפשר. כך התינוקת לא תצטרך להתמודד עם כל הפרוצדורה הזאת בגיל יותר בוגר כאשר היא מבינה מה הולך סביבה. אך נשאלת השאלה, מתי הכי נכון לנקב אוזן לתינוק? הרי תמיד ישנו את החשש שמא מדובר על צעד שמתרחש מוקדם מידיי. כל הורה ירצה לתת לתינוקת שלו את הטוב ביותר, ולא ירצה לפגוע בה בשום צורה ובשום אופן. הגיע הזמן שאתם ההורים תוכלו לדעת באיזה גיל אפשר ואפילו מומלץ לעשות לתינוקת חורים באוזניים.

האם מסוכן לעשות עגילים לתינוקות?
באופן כללי כל עוד ניקוב החורים מתבצע במקום הנכון – לא אמורה להיות סכנה בפעולה עצמה. חשוב מאוד שתבחרו באיש מקצוע אשר יודע ומבין כיצד לעשות עגילים לתינוקות. הרי העבודה עם התינוקת תהיה שונה מאשר העבודה עם ילדה צעירה או נערה מתבגרת. אם למקום שפניתם אליו אין ניסיון בניקוב אוזניים לתינוקות, מוטב לכם לחפש מקום אחר. הכי חשוב שתרגישו כי בחרתם באיש הנכון שיש מופקד על ביצוע המשימה הרגישה הזאת.

באיזה גיל אפשר לנקוב אוזניים לתינוק?
צריך לחכות רק מספר שבועות על מנת שיהיה ניתן לעשות חורים באוזניים לתינוקת. אינכם נדרשים לחכות חודשים ארוכים עד אשר התינוקת תתבגר ותגדל. בסופו של יום בגיל צעיר ההתנגדות מצידה של התינוקת תהיה מינימלית, וכך יהיה אפשר לעשות זאת במהירות. תזכרו כי התינוקת לא באמת תזכור את הכאב, כך שאין סיבה להתרגש מהפרוצדורה יותר מידיי. תינוקות קטנות עוברות דברים כואבים יותר בהשוואה לכאב של חור באוזן.

למה מומלץ לעשות לתינוקות חורים באוזניים?
ניקוב חורים באוזניים לתינוקות זוהי סוגייה שיש לה דעות לכאן ולכאן. נזכיר כי בשורה התחתונה, ההורים הם אלה שמחליטים מה נכון עבור התינוקת שלהם. אך בפועל לניקוב חורים באוזניים בגיל צעיר ישנם יתרונות רבים שלא ניתן להקל בהם ראש.
• ההתנגדות מצידה של התינוקת תהיה מינימלית, כך שיהיה ניתן להשלים את התהליך במהירות. כאשר התינוקת תהפוך להיות ילדה, היא עשויה להיות קצת יותר עקשנית. לא פעם שמענו על ילדות שעשו חור באוזן אחת, אך סירבו לעשות חור באוזן השנייה.
• עגילים לתינוקות זה משהו מיוחד שלא ניתן לפספס אותו. כאשר תינוקת מגיעה עם עגילים מיוחדים, זה אוטומטית תופס את תשומת הלב. את בתור אמא יכולה ללכת לחנות תכשיטים על מנת לבחור לתינוקת שלך עגילים חדשים.
• הכי חשוב שהתינוקת עצמה לא תזכור את ההרגשה של ניקוב החורים. כעבור מספר דקות הכאב יחלוף, והתוצאה תישאר לתמיד. כך שאת צריכה לזכור כי מדובר כאן על החלטה שעשויה להשפיע לא מעט על העתיד של הילדה שלך.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה